13-04-2018

Marjon Visscher - 18

Langestraat 39



Marjon Visscher, keramiste.

15 jaar geleden ben ik begonnen met een cursus keramiek aan het creativiteitscentrum de Brink.
Hier heb ik geleerd te draaien en handvormen met klei. Een prachtige vorm van creatieve expressie met natuurlijk haar beperkingen. Die beperkingen zie ik weer als een uitdaging om toch mijn ideeën te kunnen verwezenlijken. Het heeft me gegrepen!
Opgeleid als goudsmid aan de Vakschool Schoonhoven heb ik geleerd  in allerlei materialen vorm te geven met als doel in edelmetaal tot een eindproduct te komen.  Tekenen en beeldend vormen was hier de basis. In de keramische vormgeving is een schets de basis voor het driedimensionale eindproduct. En natuurlijk zijn er creatieve variaties in het ontwerp die door je hoofd gaan.
In de loop der jaren is mijn werk gegroeid naar minimalistische objecten waar vorm belangrijker is dan kleur. Maar combinaties met ruwe natuurlijke producten hebben ook mijn aandacht.

marjon@axxs.nl






Geen opmerkingen:

Een reactie posten