05-04-15

Gerrie van de Reep - 11

Van der Meerstraat 27



Ook in 2017 doe ik weer met de Atelierroute Nijkerk.
Ik maak hangers van natuursteen. Zie ook op Facebook “Hangers van natuursteen”. In het begin gebruikte voor de hangers het afval van het beeldhouwen van mijn man, Kees van de Reep. Ik zag dat er bij het beeldhouwen leuke afvalstukken overbleven, die te klein waren om een beeld van te maken en te  mooi om weg te gooien. Zo is het idee ontstaan om er kettingen/hangers van te maken.
Tegenwoordig gebruik ik voor mijn hangers, naast de rest stukken van het beeldhouwen, ook stenen die ik zelf gekocht heb en waarbij ik vooral kies op basis van kleur en hardheid van de steen.
Inmiddels heb ik een breed assortiment van halssieraden met een steen van albast, serpentijn, turks marmer, onyx en speksteen.
Vorig jaar heb ik een cursus mineralen slijpen gevolgd om mijn vaardigheden verder uit te breiden en  een breder assortiment hangers te kunnen aanbieden. Dit jaar zult u daarom ook hangers gemaakt van halfedelstenen bij mij kunnen aantreffen.

Op onze locatie kunt u naast mijn hangers, ook beelden van Kees van de Reep en schilderijen van Wies Smink vinden.
Ik hoop u tijdens de atelierroute bij mij thuis te ontmoeten.
De koffie en thee staan dan klaar.

gerrie.van.de.reep@outlook.com
www.facebook.com/natuursteenhangers







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen