13-04-2018

Ellen van Veldhuisen - 9

Heemskerkplantsoen 7-2



Glasatelier Helder als Glas

Helder als Glas is de naam van de glaswerkplaats van mij, Ellen van Veldhuisen.
Ik hou mij sinds ruim 7 jaar in mijn vrije tijd bezig met glas. In mijn atelier maak ik  allerlei objecten en sieraden van glas door het samensmelten en verbuigen van gekleurd glas in een glasoven. Ik gebruik daarvoor diverse fusing-technieken. Daarna worden de objecten vaak nog nabewerkt door zagen, boren, slijpen en polijsten.
Daarnaast werk ik meer en meer met een brander. Dit wordt wel lampwork of flamework genoemd. In de vlam worden staafjes glas gesmolten en het gesmolten glas wordt rechtstreeks bewerkt tot bijvoorbeeld kralen of bloemetjes, die ik vervolgens verwerk tot sieraden of toepas in een fuse-werkstuk.

Waarom glas? Glas is een geweldig materiaal, glas glanst en sprankelt, de kleuren lijken te leven. Glas maakt blij, zowel om naar te kijken als om mee te werken!

Tijdens de atelierroute zet ik mijn brander in de woonkamer en zal daarmee demonstraties geven. Ook mag u het zelf proberen!

ellenvanveldhuisen@kpnmail.nl








Geen opmerkingen:

Een reactie posten