05-04-2015

Annemieke Versteeg - 33

Kamerlingh Onneshof 12


Van jongs af aan ben ik altijd al creatief bezig geweest met tekenen, knutselen en fröbelen (naald, draad, wol, stofjes). Na mijn studie (MTS schildersopleiding) ben ik lang werkzaam geweest als interieurstyliste in een verf- behang speciaal zaak. Hierin kon ik destijds al mijn energie en ideeën kwijt. Na de geboorte van onze dochter zocht ik een nieuwe uitlaatklep, zo ben ik 4 jaar geleden in contact gekomen met keramiek, ik volg lessen  bij Truus van Valkengoed. Hier ben ik inmiddels heel erg op mijn plek. Bezig zijn met klei werkt voor mij heel ontspannend. Het vormgeven aan het idee wat ik in hoofd heb, blijft iedere keer weer een uitdaging.

Mijn ideeën voor mijn objecten ontstaan veelal door de dagelijkse gebeurtenissen om mij heen, zoals: onze dochter die gehurkt op haar knieën zit, een mooie kaart die ik bij de boekhandel vind, een vlinder in de tuin, een schelp welke ik op vakantie vind en ga zo maar door. Mijn kleurgebruik voor mijn objecten zijn veelal heldere, sprankelende glazuren, maar soms maak ik ook een uitstapje naar de natuurlijke tinten.

Na meerdere jaren als bezoeker de Atelierroute te hebben bezocht, is het dit jaar de eerste keer dat ikzelf mee doe. Ik hoop u te mogen begroeten. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten