21-03-2012

Lisa-Art - door Annet Pongers - 21

Ostadehof 6


Annet Pongers, 43 jaar oud, van beroep Maatschappelijk werker.
Sinds 2002 heb ik les van Miriam van Eijken.
Als amateur keramiste houd ik mij vooral bezig met het draaien van klei en het decoreren van het vervaardigde aardewerk.
Ook kom je in mijn werkstukken combinaties tegen van gedraaid en geboetseerd werk.
Bij het pottenbakken en het bewerken van aardewerk laat ik me vooral inspireren door wat ik zie in mijn omgeving, voornamelijk kind en natuur.
De mooiste beelden zijn vaak het dichtst bij,vooral als daar een kind rond huppelt die de wereld nog aan het ontdekken is.
Het kinderlijke aspect krijgt een plek in mijn werk, bijvoorbeeld bij de muziekdoosjes en het serviesgoed.
Bij het maken van kraam- en kinderkadootjes kan er rekening gehouden worden met de wensen de klant.
De laatste jaren ben ik me gaan toeleggen op het decoreren van serviesgoed/aardewerk.
Hierbij maakte ik eerst gebruik van de poppetjes(koppoters), die mijn dochter Lisa tekent. Inmiddels krijgen haar tekeningen een duidelijker vorm.
Naast het werk met een kinderlijke expressie kun je bij mij ook terecht voor schalen,
heksenmutsen, tuindecoraties enz,maar ook voor orginele kettingen van glaskralen of aluminiumdraad.
Ik vind het leuk om in opdracht te werken zolang ik daar een bepaalde mate van vrijheid in
heb. Werken met dit materiaal vereist een vrije houding. Je moet openstaan voor
verrassingen. Het valt soms totaal anders uit dan je van tevoren had bedacht en
dat maakt het werken met klei en glazuur zo inspirerend.

 
www.lisa-art.nl
annet.pongers@upcmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten