21-03-2012

Familie Buitink - 8

Bagijnenstraat 19

Drie leden van de familie Buitink hebben de handen in één geslagen en exposeren bij de Atelier route voor het eerst met elkaar. De groep bestaat uit Michelle Buitink, student interieur architectuur aan de HKU. Henk Buitink, hij fotografeert al jaren de mooiste plekjes en Dieke Buitink, zij tekent met pen en inkt.

Michelle Buitnk



Ik ben Michelle Buitink. Op dit moment zit ik in het tweede jaar van de kunstacademie om mijn diploma voor interieur architect te halen. Op deze opleiding zit ik echt op mijn plek omdat ik heel veel van architectuur houd. Het mooiste vind ik het als een ruimte op een verrassende manier gevangen wordt. En dat is precies wat ik wil doen. Ik vind dat ruimtes een verrassend en een nieuw moeten oproepen.
Naast architectuur maak ik ook graag ander soort kunst. Van jongs af aan schilder ik al. Dat zal me ook nooit gaan vervelen. Ik ben steeds opzoek naar nieuwe manieren hoe ik vorm, kleur en techniek kan combineren.
Ook in 3D ben ik graag voor  mezelf bezig. Ik heb inmiddels een aantal schoenen van mij omgebouwd tot iets dat veel spannender is.
Bent u al benieuwd naar mijn werk? Ik nodig u graag uit om naar mijn tentoonstelling te komen kijken.

Henk Buitink


Het thema van deze atelier route is HET VERHAAL. Dan komen de volgende gedachten bij mij op. Hoe beeldend komt “het verhaal” tot zijn recht als je door middel van bouwwerken een geschiedenis van duizend jaar kan volgen. Hoe mooi wordt “het verhaal” verteld van de primitieve vroege middeleeuwen naar de doordachte renaissance en de soms gekunstelde hedendaagse bouwwerken.
Is het kunst? U mag het zeggen, we noemen het in ieder geval bouwkunst.
Is het fotograferen hiervan dan kunst?  U mag het zeggen, ik denk graag met u mee.

Dieke Buitink


Ik laat mij inspireren door dat wat het leven te bieden heeft. Het leven bij huis, maar ook het leven in een ander deel van de wereld. Ik teken al jaren met een pen, de laatste jaren komt daar steeds vaker gewassen inkt aan te pas. Hierdoor krijgt mijn werk een andere dimensie. Ik probeer in mijn werk steeds verrassende elementen toe te voegen om de uitkomst spannend te houden. Naast papier als ondergrond maak ik ook vaak gebruik van hout om op te tekenen, vooral bij dieren komt dat de context ten goede.


dbuitink@kpnplanet.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten