21-03-2012

Elly Wateler-Cieremans - 15

Bramenhof 4


Elly Wateler – Cieremans

Het is al heel wat jaren dat ik veel plezier beleef aan het maken van schilderijen.
Na cursussen en workshops gevolgd te hebben bij o.a. Dees Goossen en Rolina van Vliet, ben ik nu wekelijks te vinden op het Open Atelier van Kreativiteitscentrum “De Brink”. In het begin maakte ik aquarellen, tegenwoordig werk ik graag in acryl, vaak met toevoeging van allerlei materialen, zoals papier en zand.
Inspiratie haal ik uit foto’s van vakantie, uit kranten en tijdschriften.
Die kunnen dan zowel figuratief als abstract gebruikt worden.
Ook een geschreven artikel of een ervaring kan al voldoende zijn voor een nieuw werk.
Een schilderij komt niet even tot stand. Vaak is er een zoektocht aan vooraf gegaan.
Bij het maken van een abstract schilderij is het veel kijken en uitproberen om tot een goede balans te komen van vorm en kleur. Erg leuk is het om een tweeluik te maken, omdat ik daar dan net weer iets meer in kan laten zien.

Ik hoop dat ik u nieuwsgierig gemaakt heb!


e.wateler@upcmail.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten