21-03-2012

Magda Kleinleugenmors - 12

Spoorstraat 41a


Mijn naam is Magda Kleinleugenmors. Het is nu de derde keer dat ik meedoe met de atelier route. Deze keer weer vanuit onze Pottenbakkerij aan de Spoorstraat.
 
Klei blijft een materiaal waardoor ik me steeds weer uitgedaagd voel. Maar soms ook er door beperkt wordt vanwege de grenzen van het materiaal en de grenzen van mijn eigen kunnen. Het is dan de uitdaging om toch oplossingen te vinden voor dat wat je in je hoofd hebt.
Ik vind het spannend en afwisselend om steeds van alles uit te proberen, omdat ik zelf zoveel dingen leuk vind. Ik werk niet systematisch aan een project of in een bepaalde stijl, maar maak allerlei soorten werk. Wel komen bepaalde technieken steeds weer terug. Zo werk ik van tijd tot tijd met de ouderwetse kanten kleedjes van toen...  Ik houd ervan  om vrolijke en 'gekke' dingen te maken. Dat doe ik grotendeels door te boetseren, te bouwen met platen klei, maar ook dmv. draaien op de draaischijf. Deze twee manieren van werken met klei zijn ook heel goed samen te combineren. De laatste tijd ben ik ook heel veel met kleur bezig door gebruik van verschillende soorten glazuren en het maken van nieuwe glazuren om zo weer nieuwe mogelijkheden voor mijn keramiek te vinden.

Ik hoop u te mogen verwelkomen op de Spoorstraat! Graag tot ziens!



www.indepottenbakkerij.nl
info@indepottenbakkerij.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten