04-04-2015

Baukje Doornenbal - 7

Van der Steen Van Ommerenstraat 3



Belangstelling voor bloemen stamt uit m’n jeugd. Al heel jong zocht ik bloemen. Samen met m’n vader kwam ik achter de naam, droogde ze en verzamelde ze in een herbarium.
Het schilderen ervan begon pas toen ik (bijna 60 jaar) les nam op de “Volkshochschule” in Wenen. Daar leerde ik de basistechnieken. Bloemen kwamen vanzelf “bovendrijven”. Daarin was ik min of meer autodidact.
Landschappen, kleine dieren, vlinders en vogels volgden later, toen ik in Nederland les kreeg van een landschap- en dierenschilder. Op dat terrein heb ik me sindsdien ook gewaagd.
Ik verbaas me erover, dat schilderen me zo ontspant, terwijl het grote inspanning vraagt om het gewenste resultaat op het doek te krijgen.
Opdrachten kan ik aannemen op de genoemde terreinen.

Baukje Doornenbal Boeijenga










2 opmerkingen:

  1. leuk baukje dat je weer een keer mee doet, je maakt mooie schilderijen groeten oud atelierlid tineke ebing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Baukje, we wish you Merry Christmas and a blessed New Year.thank you for everythreveyou have done for us. We hope,you are well.we and our family is fine.love Wolfgang @ Gudrun R, Vienna

    BeantwoordenVerwijderen